Mietityttääkö jokin lääkkeiden käyttöön liittyvä asia? Onko sinulla kysymys, jota arkailet esittää apteekissa? Tuottaako ihollesi sopivan hoitotuotteen löytäminen vaikeuksia? Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalvelun farmaseutit ja kosmetologit auttavat kaikissa apteekkiasioissa ja pulmissa – vaikka keskellä yötä.
”Onkohan tämä syylä vai känsä?”
”Saako verenohennuslääkkeen kanssa syödä karpalokapseleita?”
”Mikä olisi paras aurinkovoide helposti ärsyyntyvälle iholle?”
Yliopiston Apteekin asiantuntevat ja avuliaat farmaseutit neuvovat mielellään hyllyjen välissä pähkäilevää asiakasta, mutta kanta-asiakkaana saat heiltä apua helposti myös silloin, kun apteekki ei ole lähettyvillä.
Kun mielessäsi on mikä tahansa lääkkeitä, terveyttä, ihonhoitoa tai apteekin tuotteita koskeva pulma tai kysymys, kirjaudu verkkokauppaamme ja Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalvelun farmaseutit ja kosmetologit ovat apunasi.
Mistä löydän chatin ja puhelinpalvelun ja milloin voin ottaa yhteyttä?
- Chat-palvelu auttaa osoitteessa ya.fi joka päivä kello 8–22. Pääset kirjautumaan palveluun luomalla käyttäjätunnuksen. Ensimmäisellä kerralla tunnistaudut sivuillamme joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
- Pääset chatiin näppärästi myös Yliopiston Apteekin sovelluksen kautta – olethan jo ladannut ilmaisen appin sovelluskaupastasi?
- Jos juttelet mieluummin puhelimessa tai netti ei ole käytössäsi, myös puhelinpalvelumme auttaa samoissa kysymyksissä ja pohdinnoissa – ympäri vuorokauden. Puhelinpalvelun numero on 0300 20200 (0,85 €/min + pvm/mpm, jonotus pvm/mpm).
- Muistathan lisäksi seurata Yliopiston Apteekkia Facebookissa ja Instagramissa.
Miten Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalvelu toimivat?
Voit kysyä chatissa tai puhelimitse paitsi neuvoa ja tuotesuosituksia, myös tiedustella muun muassa sähköisiin resepteihin liittyvistä asioista.
Lisäksi reseptilääkkeiden tilaaminen verkkokaupastamme hoituu aina chat-palvelun kautta.
Monen mielestä chatin kautta on miellyttävämpi hankkia esimerkiksi intiimit reseptilääkkeet, kun keskustelu käydään kahden kesken kasvottomasti eikä apteekin ihmisvilinässä.
Chatin mukava puoli on myös se, ettei keskustelua tarvitse tarkkailla joka hetki, vaan voit irtautua siitä hetkeksi ja välissä vaikka vastata työpuheluun tai piipahtaa lastenhuoneessa.
Mistä aiheista voin kysyä?
Monet kysyvät lääkkeiden yhteensopivuudesta, yhteisvaikutuksista, lasten lääkeannoksista, lääkkeiden oikeasta säilytyksestä sekä raskaus- ja imetysajan lääkkeidenkäytöstä. Chat-palvelussa on niin nuorten kuin muidenkin helpompi kysyä myös intiimiasioista.
Jos haluat kysyä oireistasi, farmaseutit osaavat arvioida, olisiko itsehoitolääkkeistä apua vai kannattaisiko sinun käydä lääkärillä.
Kaikki kysymykset ovat arvokkaita, eikä tyhmiä tai hassuja kysymyksiä ole. Ota siis rohkeasti yhteyttä.
Muistathan, että Yliopiston Apteekista saat asiantuntevaa apua myös ihon- ja kauneudenhoitoon liittyviin kysymyksiin. Oli sinulla sitten ihoa koskeva pulma, etsit ihotyypillesi sopivaa hoitotuotetta tai vaikka hyvää meikkivoidetta, niin kosmetologimme auttavat löytämään juuri sinulle sopivat tuotteet.
Onko chat-palvelu varmasti luotettava?
Voit luottaa Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalveluun. Chat-asiakaspalvelu tapahtuu suojatussa yhteydessä, ja sen kautta voit hoitaa apteekkiasiasi tietosuojasi säilyttäen.
Lääkeneuvonnan ja asiakaspalvelun lähes 90 asiantuntijaa palvelevat asiakkaiden lisäksi myös lääkäreitä ja muita terveydenhuollon ammattilaisia sekä viranomaisia.
Miten chat-palvelu auttaa reseptilääkkeiden tilaamisessa?
Kun tilaat reseptilääkkeitä verkkokaupastamme, farmaseutti on aina chatin kautta mukana ja apunasi. Reseptilääkkeen tilaaminen ya.fi verkkokaupasta on turvallista ja helppoa. Verkkoapteekki ya.fi on vaivaton tapa hoitaa lääketilaus. Lääkkeellesi täytyy olla sähköinen resepti, ja lisäksi sinun tulee olla rekisteröitynyt kanta-asiakkaaksemme.
Reseptilääkkeiden tilaaminen verkkokaupassa alkaa aina sähköisellä tunnistautumisella. Tunnistautumisen jälkeen valitset tilaatko lääkkeitä itsellesi vai jollekin toiselle henkilölle. Toiselle henkilölle tilatessa, tulee suomi.fi-sivuston kautta tehdä sähköinen valtuutus apteekkiasioinnin hoitamiseen toisen puolesta.
Voit hakea itse lääkkeet valmiiksi haun kautta tai avata chat-keskustelun farmaseutin kanssa ja kertoa kerrot farmaseutillemme, minkä lääkkeen tarvitset. Farmaseutti neuvoo sinua lääkkeiden käytössä ja siirtää sen jälkeen ostoksen ostoskoriisi. Kun tuotteet löytyvät ostoskoristasi, voit joko jatkaa ostosten tekemistä verkkokaupassa tai siirtyä maksamaan lääkkeet.
Jos lääkkeiden lisäksi haluat ostaa ihonhoitotuotteita tai kosmetiikkaa ja toivot apua sopivien tuotteiden valinnassa, niin farmaseutti voi lennosta ohjata chat-keskustelun kosmetologille.